اعتراف رئيس راديو آزادي به جنگ نرم عليه ايران
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

"گدمين " رئيس راديو آزادي ضمن تأكيد بر اينكه طردشدگان ايراني همپيمانان طبيعي آمريكا هستند، گفت كه مأموريت راديو فردا تماس با ايرانياني است كه از سوي رژيم حذف شده يا تحت پيگرد قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاري فارس، نشريه "فارين سرويس ژورنال " در مقاله‌اي به بررسي رسانه‌هاي تحت حمايت آمريكا كه عليه ايران برنامه تهيه و پخش مي‌كنند، پرداخته است.

در بخشي از اين مقاله به نقل از آقاي "جفري گدمين " (Gedmin) رئيس راديو آزادي آمده است: قرار نيست راديو فردا بازوي سخن‌پراكني جنبش سبز باشد اما ماموريت راديو فردا تماس با ايرانياني است كه از سوي رژيم حذف شده يا تحت پيگرد قرار گرفته‌اند.

گدمين در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرده است: "در نهايت ما دنبال نوعي بي‌طرفي دلسوزانه هستيم، خود گزارش‌ها بايد موثق و دقيق باشند اما اين كار محدوديت دارد. "

رئيس راديو آزادي آمريكا در اين مقاله گفته است: بخش‌هايي از جامعه‌ ايران كه احساس مي‌كنند صدايشان به جايي نمي‌رسد هم‌پيمانان طبيعي ما هستند و اساس مخاطبان ما را تشكيل مي‌دهند. "

فارين سرويس ژورنال در ادامه مي‌نويسد: PNN و راديو فردا هر دو اخيراً به برنامه‌هاي كنايه‌آميز و طنز روي آورده‌اند، در ماه مي راديو فردا برنامه‌ زنده‌ يك ساعته‌ "پس‌فردا " را آغاز كرد و يك ماه قبل، PNN زمان برنامه‌ محبوب "پارازيت " را كه قدمتي يك ساله دارد، از 15 دقيقه به نيم ساعت افزايش داد.

نويسنده مقاله در بخشي ديگر از افزايش منابع مالي سخن‌پراكنان دولتي آمريكا پس از حملات 11 سپتامبر خبر داده و مي‌نويسد: هدف از اين افزايش بودجه نفوذ بيشتر در بين مخاطبان مسلمان است، پخش برنامه براي ايران بخشي از اين موج بود كه همزمان با افزايش اهميت راهبردي اين كشور پس از دو لشكركشي نظامي آمريكا به عراق و افغانستان و فاش شدن مسائل جديد درباره‌ برنامه‌ غني‌سازي اورانيوم آن، با علاقه‌ ويژه دولت بوش مواجه شد.

اين نشريه تأكيد كرده است: كنگره بودجه‌ جديدي را تصويب كرد تا VOA برنامه‌هاي تلويزيوني فارسي زبان خود را در سال 2003 آغاز كند، شبكه‌ خبر فارسي (PNN) نيز پس از آن و در سال 2007 آغاز به كار كرد، در خلال همين دوره راديو فردا نيز يك كمك مالي براي تقويت تلاش‌هاي خود به ويژه در اينترنت دريافت كرد.

در ادامه مقاله آمده است: PNN و راديو فردا هر دو اخيراً به برنامه‌هاي كنايه‌آميز و طنز روي آورده‌اند. در ماه مي راديو فردا برنامه‌ زنده‌ يك ساعته‌ "پس‌فردا " را آغاز كرد و يك ماه قبل، PNN زمان برنامه‌ محبوب "پارازيت " را كه قدمتي يك ساله دارد، از 15 دقيقه به نيم ساعت افزايش دارشته است، برخي ناظران مجريان اين برنامه را با "جان استوارت " (Jon Stewart) ، گوينده‌ مقلد آمريكايي، مقايسه كرده‌اند.

اين مقاله مي افزايد: خوراك عادي طنزهاي اين برنامه را گزارش‌هايي همچون تعيين مدل موي ايراني از سوي اصول‌گرايان، كه در تابستان مطرح شده بود، تشكيل مي‌دهد،گزارش‌هايي همچون تعيين مدل موي ايراني از سوي اصولگرايان، كه در تابستان مطرح شده بود تشكيل مي‌دهد، مقامات PNN و راديو فردا مي‌گويند بر اساس بازخورد رسانه‌هاي جمعي ثابت شده است كه هر دوي اين برنامه‌ها محبوب هستند.

در ادامه مقاله به نقل از وطن‌خواه از موسسه‌ خاورميانه آمده است: برنامه‌هايي مانند "پارازيت " راهي موثق در اختيار جوانان ايراني قرار مي‌دهند تا آنچه را كه در كشورشان روي مي‌دهد تفسير كنند.

وي مي‌گويد: "كل موضوع اين است كه باعث شويم افرادي كه در آن سو هستند مسائل را صحيح مطرح كنند، اين كار از رويكرد رايج VOA متفاوت‌ است. اين كار از اين نظر بديع است كه سعي مي‌كند مسائل تحريك كننده را مطرح كند. "


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 1857
بازدید کل : 217890
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1